Het uitvoeren van de bardienst

Wat houdt een bardienst in: Doordat de bar volledig draait op eigen leden kunnen we de prijzen laag houden én je leert op deze manier steeds meer mensen kennen. Een paar dagen voordat je een dienst hebt krijg je een herinnering via de mail.  

Je dienst: Er komt iemand die voor jou het paviljoen opendoet op de afgesproken tijd en die persoon zal ervoor zorgen dat alles van slot gedraaid wordt en aangezet wordt zoals de vaatwasser, de kassa en de lichten. Er wordt uitgelegd hoe de kassa werkt, het koffiezetapparaat, alles is eenvoudig te bedienen. De opener helpt je op weg en je kunt uiteraard vragen stellen. Je hebt dus geen ervaring nodig om achter de bar te staan.

Taken tijdens je dienst: Tijdens je dienst sta jij achter de bar en ben jij verantwoordelijk. Wanneer een commissie lid even achter de bar moet zijn, dan geeft die dat bij je aan. Iedereen bestelt en betaalt bij jou. Jij zorgt ervoor dat de gebruikte spullen schoon gemaakt en opgeruimd worden. Natuurlijk mag je, als een echte barvrouw/man, een praatje maken en tijdens de avond kun je wat nootjes op de tafels zetten en/of een kaarsje aansteken. Vanzelfsprekend mag je tijdens je dienst op onze kosten 2 drankjes pakken.  

Tijdens de bardienst is het gewenst dat je er op let dat de baanverlichting niet onnodig aanstaat.

Tegen het einde van je dienst vul je de voorraad aan onder de bar en in de koelkast in de keuken. Dit is belangrijk, want ook tijdens de volgende dienst willen we graag koude dranken serveren. Let op de datum op de flesjes!! De nieuwe voorraad flesjes zet je achter de oude. Dat is best een klusje, maar noodzakelijk om te voorkomen dat de drank over de datum raakt.

Kinderen blijven vóór de bar. Dit voor hun eigen veiligheid en het is wettelijk ook niet toegestaan.
Twijfel je of iemand 18+ is als degene alcohol besteld, dan mag je altijd om identificatie vragen!  

Aan de zijkant van de glazenkast hangt een lijst met praktische informatie over de werkzaamheden achter de bar. Er ligt een rode map klaar op het aanrecht in de keuken. Hierin zit een afvinklijst voor het afsluiten van het paviljoen, loop deze stappen goed na en vink de lijst helemaal af! Ook deze brief en extra informatie zoals b.v. hoe je een tosti klaarmaakt vind je in de rode map. Tijdens je dienst kun je natuurlijk altijd aan een ander clublid iets vragen als je iets niet weet of als je hulp nodig hebt, bijvoorbeeld bij het aansluiten van een nieuw fust bier.  

Assortiment, wat staat waar:

Grote voorraad: Staat in het voorraadhok in het deeltje, dat is de ruimte achter de keuken. Deze doet de opener van slot en jij draait hem op slot voordat je weggaat. Hier staan b.v. kratten frisdrank, dozen met wijn, toiletpapier etc. Hier staat ook een extra vriezer. In de drukke periode staat hij aan en is gevuld met voorraadtosti’s, ijsjes, snacks ed.  

Drank: Frisdrank/pils: Flesjes staan onder de bar in de koeling, we hebben ook 0%.

Speciaal bier:
Op fles staat in de koelkast in keuken, daar staat ook vaak de 0%.

Wijn: Open flessen witte wijn (in de zomer ook rosé) staan in de koelkastdeur in de keuken. De datum heeft iemand er opgezet, zodat je weet wanneer hij open gemaakt is. Wij zeggen 2 dagen moet kunnen, maar 3 is op het randje… dus altijd zelf ook de dop meteen terug erop draaien en terugzetten. Bij grote drukte kun je wijnkoelers gebruiken, die staan onder de bar. Een nieuwe fles witte wijn pak je uit de voorraad in het wijnkoelkastje onder de bar. Vul die a.u.b. ook op tijd aan, zodat iedereen een lekker glas gekoelde wijn heeft. Rode wijn staat in het kastje onder de kassa. 1 fles is open en de voorraad staat erachter. Let op: schrijf altijd de datum op de fles als je hem open maakt!

Vriezer keuken: Diepvriesproducten zoals tosti’s, ijsjes, frites, snacks ICE-pack voor EHBO

Afsluiten: Zoals gezegd: er zit een afvinklijst in de map op het aanrecht waarop precies staat wat je moet doen bij het afsluiten en als je dit stap voor stap doet gaat het vanzelf. Als je een avondbardienst hebt en je merkt dat rond 23.00 uur de laatsten bijna gaan vertrekken, zorg dan dat je zelf ook al ver klaar bent met opruimen, schoonmaken en het aanvullen van de voorraad. Sommige mensen vinden het niet fijn om alleen in het paviljoen te zijn, wat begrijpelijk is. Vraag dan één van de latere gasten om je te helpen bij het afsluiten, daar zal niemand vreemd van opkijken.  
Tijdens toernooien kan het erg druk zijn en dan is het fijn als we barmedewerkers hebben die wat bedrevener zijn. Je kunt bij het inplannen altijd zien wat voor een soort bardienst het is. Wij doen er alles aan om te voorkomen dat we moeten schuiven met bardiensten, maar soms kan het niet anders. Bijvoorbeeld door het weer of een ander aantal inschrijvingen voor een toernooi dan verwacht.  

Fijn en bedankt dat je meehelpt,

De Paviljoencommissie 

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

-

Adres

Ekkersrijt 45
5032 WN Tilburg

KVK-nummer

40259281